čtvrtek 13. dubna 2017

Borůvkový cheescake

 Máte rádi cheescake? Já ano taková vlastně hrozně jednoduchá věc a taková ohromná dobrota můžu říct že hned po makronkách je tohle moje nejmilejší sladkost a já se sVámi ráda podělím o můj nejoblíbenější základní recept :)


korpus 200g máslových sušenek
100 g másla

náplň:

1 kg cream cheese
jedna zakysaná smetana
2 vejce
lžička domácího vanilkového extraktu
40g kukuřičného škrobu
300g krystalového cukru


troubu si předehřejeme na 150 stupňů celsia víc nedoporučuji pak se tvoří trhlinky a ty mi nechceme :)
sušenky rozdrtíme a zalijeme rozpuštěným máslem,promícháme a celou směs pěkně namačkáme do formy o průměru 25 cm. Budou vám pak krásně vonět ruce po másle to já mám táááák ráda.
Zatím formu odložíme do lednice než si připravíme krémovou náplň.
do robotu dáme cream cheese s cukrem a zapneme na nejnižší stupeň jen aby se sýr spojil s cukrem a jedno po druhém přidáme vejce zamícháme a přidáme extrakt a škrob zase promícháme a nakonec přidáme kelímek zakysané smetany a promícháme. Snádné že?

Z lednice vyndáme korpus a kdo chce posype dno korpusu borůvkami a vůbec s nimi nešetřete a nahoru nalijeme celou umíchanou krémovou směs a pěkně uhladíme.

Vezmeme si hluboký pekáč do něj vložíme formu a zalijeme dno pekáče cca 3 cm vody a vložíme na 1h a 15 min do trouby na horkovzduch. upečený cheescake se má tak trochu třást jako pudink pak je správně upečený a na povrchu lehce zlatavý.

Hotový cheescake necháme přes noc v chladu uležet a následně vyndáme z formy a můžeme dozdobit borůvkami.

Snadné že? Tak šup šup honem do kuchyně a upečte si ten svůj fantazii se meze nekladou :)










Žádné komentáře:

Okomentovat