pátek 9. března 2018

Brokolicové noky s cuketovou kari omáčkou

Venku sice zasněženo, ale jarní nálada mě neopouští o čemž svědčí i barva pokrmu :D
Čeká mě poslední velká zkouška. Přiznám se že jsem opravdu hodně nervózní, a už bych to chtěla mít za sebou.J
Je to poslední otevřená věc z loňského roku, kterou chci uzavřít,  na plno začít věnovat zase rodině a Juliině zdravé stravě.

Vyznačuji se spíše těmi sladkými recepty. Jdou mi lépe a peču je tak nějak intuitivně. Co se týče klasického vaření točím pár jídel pořád dokola a teď je to teda prekérka. Přiznám se, že rizoto mi leze už i ušima.
Přišel čas, se tedy odvázat a začít zkoušet naše dříve běžná jídla přetvářet do podoby bez lepku a laktózy. Nakonec se ukázalo, že je to docela sranda a že i když to tak nevypadá je to fakt dobrý. Uvidíme jak mi to půjde dál ( nebo se třeba odhodlá i Jirka ) a třeba začnu přidávat i naše obědová jídla.




Připravíme si:

Noky:

1x hlávka brokolice ( spíše menší)
1x vejce

1x lžička soli
200g kukuřičné mouky

Omáčka:

1x cibule
1x lžíci kokosového oleje
1x menší cuketa
1x lžička kari
1x stroužek česneku
1x lahůdkové droždí
1x špetka soli
1x špetka pepře

(1x kuřecí prso)

Brokolicové noky:

Brokolici uvaříme do měkka. Slejeme vodu ale nevyléváme jí schováme si jí na potom. Brokolici rozmačkáme šťouchadlem na brambory a necháme vychladnout. Po vychladnutí přidáme jedno vejce, lžičku soli a 200 g kukuřičné mouky. Těsto propracujeme a ukoulíme si jednotlivé noky. Z vývaru si odebereme tři naběračky a dáme stranou na později. Zbytek vývaru z brokolice přivedeme k varu ( v případě potřeby dolejeme vodou ) a vhazujeme noky. Noky jsou uvařené ve chvíli kdy vyplavou na hladinu. Měla jsem strach aby nebyly tvrdé nebo se třeba nerozpadly hned po vhození do vroucího vývaru, ale ve výsledku krásně drží pohromadě a jsou měkoučké na jazyku se rozplývající.


Cuketová omáčka:

Jednu cibuli si nakrájíme na drobno a zpěníme na kokosovém oleji. Jednu menší cuketu nakrájíme na kostky a přidáme k cibulce spolu se lžičkou kari a ještě chvilku restujeme. Cuketu s cibulí zalejeme vývarem který jsme si před uvařením noků odložily na později a vaříme do měkka . Potom ponorným mixérem rozmixujeme, ale ne úplně do hladka, nechala jsem trochu kousky. Přidáme rozmačkaný stroužek česneku a lžíci lahůdkového droždí. Osolíme, opepříme dle chuti. Ještě chvilku povaříme, aby se chutě propojily a máme hotovo.

Kdo bude chtít může si noky zpestřit kouskem kuřecího jako my.
Vedle na pánvičce jsem si ještě opekla osolené kuřecí prso, které jsem nakrájela na malé kousky.
Na talíř dala noky zalila omáčkou posypala kousky kuřecího a na závěr ještě zlehka poprášila lahůdkovým droždím ( Lahůdkové droždí používám místo mého milovaného parmazánu. kdo je bez omezení může ho s ním v klidu nahradit jen potom pozor na množství soli )




Dobrou chuť přeje
Klára a Jirka

Žádné komentáře:

Okomentovat